Sunday, July 19, 2015

Ramadan & Tragedi

Cuti sem dekat-dekat nak raya ni umpama
"pergi perang masa musuh penuh sepadang"
Dari kerja hantar kuih, tapau makan kat bazar, babysit etc etc
Semuanya mestilah "haaa hang cuti kan nad? satgi mai rumah"
Abah tak ada, abang tak ada. Semuanya busy.
Jadi start cuti ni aku memang lepak kat rumah makcik aku.


Sabar la, ini bukan cerita pasal "how I spend my holiday"


Bermula la hari kedua terakhir Ramadan, makcik ajak berbuka rumah A.
A ni cousin aku yang dah kahwin (dia memang rapat dengan aku)
*masa berbuka*
Makcik: *hulur lauk dekat aku*
Cousin; toksah-toksah hulur makanan berat sangat kat dia. Satgi dia ada kerja nak buat
Aku; *dalam hati* mesti kena hantaq kuih lagi (aku hanya diberi air dan kurma)


*one hour later*


Tak, bukan kena hantar kuih.
Lagi teruk dari hantar kuih; teman anak-anak dia main mercun
Do you think it's easy to play with these kids?
Yes if you're an athlete who involve in running sports


*lepas dah lari lebih kurang lapan pusingan dekat taman rumah tu*

Jiran; awak lagi! Datang babysit ka? (basically dia ni jiran cousin aku yang kepoh tapi hensem)
Aku; aah. Teman bebudak ni main mercun. Muka saya kan muka penyayang so dorang suka.
Jiran; mungkin. Belajar asas parenting ni bagus.
Aku; *borak punya borak pasal parenting*



*anak sedara aku pandang ja aku atas bawah sekali dia datang dekat*

Anak sedara; eleh ucu ni nak sembang pasai anak boypreng pun tak ada. Sini laaa, lilin dah padam.





Hello, dia 9 tahun okay sembilannnnn tahun.






Mungkin aku patut campak mercun tu dalam mulut dia.






Selamat hari raya korang. Xoxo.

No comments:

Post a Comment