Tuesday, April 7, 2015

Kepit dan Fitnah

Hello.
"Miss me? Hek heleh padahal whatsapp pun tidak."
"Whatsapp bukan penanda rindu tapi doa"
Hashtek akak deep hashtek harap ada yang cair. 


Okay, aku pernah ada pengalaman berkerja di nurseri kanak-kanak. 
Of course la kanak-kanak takkan la atuk-atuk nak gi nurseri.
*gelakkan diri sendiri*
And kerja nurseri memang tak senang.
Hang ingat duk ajaq abc untuk apple ball cat ja?
Dalam sehari paling kurang hang kena lari 100km (kahkahkah)


Aku ingat lagi pasal satu budak ni; A nama dia. 
(dia mesti dah sekolah rendah, kalau aku tulis nama betui kang pakwe dia marah)
Dia ni suka betul membuang; erti kata lain muka jamban. 
Dan dia tak pandai sangat nak basuh. 
HAMPA BOLEH PIKIR TAK SAPA YANG KENA BASUH?


Aku ada dua lagi pembantu lain yang kerja kat situ. 
Satu petang tu kami tengah borak-borak. 
Sekali sorang pembantu ni nak terkencing tapi toilet ada sorang lagi tu. 
So dia duk kepit kaki dia dekat tepi dinding. 
And si budak A ni nampak. 
*berlari ke arah aku*
A; kak lynn uat pew tu?
B; bila kita tengah tunggu turn nak guna washroom kita kena buat camtu. 
*budak A perati Lynn atas bawah lepastu lari sekeliling rumah*




Apa? Bukan, ini bukan cerita scene wiwi la. 
Suatu pagi yang indah tu. 
A dihantar oleh ayah dia. 


"Papa papaaaa ni la ticer *censored* niii laaa"


Ayah Budak A; awak ajar anak saya ABC ke ajar anak saya kepit taik?




Patut la abah pesan jangan belajar dekat-dekat dengan bilik air, semua tu SETAN. 






Nasib baik aku hanya cikgu tadika, kalau sekolah menengah? Mahu jadi cikgu naraya aka suraya. 

1 comment: