Monday, July 21, 2014

Pengantin Ramadhan

Cerita ni tak tahu nak kategorikan dalam kumpulan cerita kelakar ka lucah.
It's all begins with ada jemputan kenduri masa bulan puasa (sekarang la bulan posa)
Nak cakap secara jujur , aku tak suka pergi kenduri sebab basically aku tak suka tempat keramaian.
Tapi aku diheret , diseret , ditarik sampai kereta (ada sedikit unsur mitos) untuk join pergi kenduri.
Sebab bulan puasa kenduri kahwin atau lebih ke majlis nikah ni dorang buat kat rumah ja.
Besarrrrrr rumah pengantin ni. Besarrrr. Mana tak kalau dia jemput sampai 300 orang.
Sebabkan aku tak pandai berbual (dgn makcik makcik) dan tak boleh cuci mata. Mungkin semua pergi terawih. Mungkin la. Aku lepak kat meja kat luar depan pelamin yang kecil tapi cantik.
Depan aku ni ada la bebudak , aku agak tahap SPM la. Bawah umur aku tapi aku tak tua.



Secara tak langsung , aku terdengar bebudak ni sembang (ingatkan pasal MH17)
A berkata "dorang ni kahwin bulan posa macamana nak buat projek"
B pandang sambil tersengih "projek memikat suami ka? Eh hang pun tgk cita tu. Cantik kan Emma Maembong tu?"
A agak bengang la "bukan tu la mangkuk , projek ehem ehem la"
B jawab sambil tersipu "ohh , alaa depa berhenti sebelum sahur la kot. Nanti nak mandi wajib lagi"
A pun gelak gelak sambil imejin benda karut la kot.



Ya Allah. Kecik lagi bebudak ni. Jauhya pemikiran. Aku masa umur dorang datang kenduri dalam otak aku cuma "kenduri ni ayam dia masak merah ka kicap? Harap harap merah"


Mungkin ini la efek segalanya di hujung jari.

2 comments: